Grzybice stóp i paznokci

Ten nieco wstydliwy problem dotyka coraz szersze grono populacji, a jego powstawanie jest ściśle związane ze zmianami cywilizacyjnymi. Osoby cierpiące na to schorzenie coraz częściej odwiedzają gabinety podologiczne w celu uzyskania pomocy w jego leczeniu.

Przyczyny schorzenia
Często klasyfikowana jako choroba cywilizacyjna, grzybica stóp i paznokci rozwija się wskutek częstych kontaktów międzyludzkich, na przykład w przypadku korzystania ze wspólnych łazienek w domach studenckich, internatach, hotelach, pensjonatach czy też polach kempingowych. Przyczyną rozwoju schorzenia najczęściej jest zakażenie grzybami dermatofitowymi, a jego rozwojowi sprzyjają również takie czynniki, jak:

• noszenie nieprzewiewnego lub pożyczonego od innych obuwia oraz skarpet
  • używanie cudzych lub niezdezynfekowanych narzędzi do pedicure’u
  • nienoszenie obuwia w pomieszczeniach i obiektach wspólnego użytku, takich, jak łazienki, baseny, sauny
  • nadmierna potliwość stóp, wilgotne środowisko, noszenie nieprawidłowego obuwia przez osoby pracujące w zawodach sprzyjających nadmiernemu wytwarzaniu potu
  • niedostateczna lub odwrotnie - przesadna higiena stóp
  • choroby ogólnoustrojowe: cukrzyca, otyłość, zaburzenia hormonalne, a także starszy wiek.

Objawy zakażenia stóp i paznokci

Zakażenie, które zaatakowało skórę stóp, przejawia się poprzez pieczenie, świąd, zaczerwienienie i nadmierne wydzielanie potu. Na zewnętrznych obszarach palców oraz w przestrzeniach między nimi mogą pojawiać się pęcherzyki, owrzodzenia i zrogowacenia. Dochodzi też do pękania i łuszczenia się skóry.

Grzybica paznokci najczęściej jest następstwem grzybicy skóry. Przejawia się łuszczącą i rozwarstwiającą się płytką paznokcia. Pojawiają się też na niej nieestetyczne przebarwienia w kolorze żółtym i brązowym. Rozwojowi zakażenia towarzyszyć może również przykry zapach.

Leczenie grzybicy stóp i paznokci w gabinecie podologicznym

Pozbycie się tego problemu na własną rękę nie jest możliwe. W przypadku zmagania się z nim najlepiej skorzystać z porady specjalisty – podologa albo lekarza dermatologa. Podolog będzie w stanie określić przyczyny powstania schorzenia oraz dobrać odpowiednie metody leczenia i zapobiegania dalszemu rozwojowi choroby.

W naszym gabinecie podologicznym w Ustroniu Morskim można uzyskać pomoc w leczeniu tego nieprzyjemnego schorzenia.