Leczenie wrastających paznokci

Choć początkowe objawy tego schorzenia to tylko niewielkie zaczerwienienie skóry, dyskomfort podczas chodzenia i wrażliwość na dotyk w podrażnionym miejscu, to ich zignorowanie może przerodzić się w naprawdę uciążliwy stan zapalny, który niejednokrotnie praktycznie uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Problem ten może dotyczyć każdego, niezależnie od płci czy wieku. Na szczęście wrastające paznokcie nie wymagają z reguły leczenia chirurgicznego – zazwyczaj, aby uwolnić się od bólu, w zupełności wystarczą podstawowe zabiegi podologiczne np. tamponada.

Przyczyny wrastania paznokci u stóp

Przyczyny tej nierzadko trudnej do wyleczenia dolegliwości mogą być diametralnie inne u poszczególnych osób – u jednych będą to uwarunkowania genetyczne związane z deformacjami stóp w postaci haluksów bądź płaskostopia, u innych natomiast – noszenie bardzo ciasnego obuwia czy po prostu nieprawidłowa pielęgnacja. Czynnikami sprzyjającymi wrastaniu paznokci pod skórę są również nadwaga, a także ciąża, podczas której kobiety w ciągu stosunkowo krótkiego czasu mocno zwiększają swoją masę ciała.

Jeżeli zauważymy już pierwsze objawy, koniecznie należy udać się do gabinetu podologicznego. Osoby, które zwlekają z tym zbyt długo, muszą liczyć się z tym, że leczenie wrastających paznokci będzie u nich trwało znacznie dłużej. Lepiej więc regularnie kontrolować stan zdrowia swoich stóp i szybko reagować.

Leczenie wrastających paznokci – czym jest tamponada?

Tamponada to całkowicie bezbolesny zabieg podologiczny polegający na umieszczeniu opatrunku nasączonego płynem dezynfekcyjnym w wale okołopaznokciowym. Podolog zwykle rekomenduje tamponadę po operacjach chirurgicznych stóp (w przypadku uszkodzenia płytki), tego rodzaju zabieg podologiczny wykonuje się również profilaktycznie, gdy objawy nie są jeszcze mocno nasilone.

Może się jednak zdarzyć, że tamponada okaże się niewystarczająca. Wówczas pacjentom zakłada się klamry ortonyksyjne (drutowe bądź klejone) umożliwiające korekcję kształtu paznokcia. Leczenie może trwać w tym przypadku – zależnie od stopnia zaawansowania dolegliwości – nawet kilka miesięcy.

Pomoc przy tego typu schorzeniach uzyskają Państwo w naszym gabinecie zlokalizowanym w Ustroniu Morskim, przy ulicy Wojska Polskiego 7.